جلسه کمیته و کارگروه‌های علمی همایش شرکت‌های دانش بنیان محور توسعه صنعت با حضور نمایندگانی از شبکه پژوهش و فناوری استان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، شهرک علمی تحقیقاتی، جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، بیمه آسیا و صنایع بزرگ استان و... برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در این جلسه برخی از نمایندگان با بیان چالش‌های پیش روی شرکت‌های دانش بنیان به صحبت در مورد موضوع پنل‌های این همایش پرداختند...

کریم زاده، نماینده نیروگاه شهید منتظری گفت: مسئله‌ای که چالش جدی به حساب می‌آید نیازهایی است که به واسطه تحریم پیدا کرده‌ایم که ورود شرکت‌های دانش بنیان به این مسائل می‌تواند نیاز داخلی را برآورده کند تا اگر به قطعه‌ای نیاز داشتیم چشم به تولید داخلی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه چنین همایش‌هایی نقطه شروع خوبی خواهد بود، عنوان کرد: اگر نیاز صنعت برآورده شود و هر قطعه‌ای را در داخل تولید کنیم اگر تحریم‌ها نیز برداشته شود مطمئن باشید دیگر کسی به سراغ خارجی‌ها نخواهد رفت.

هم‌چنین هومن سراج، نماینده جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: 90 درصد از دانشجویان با شرکت‌های دانش بنیان آشنایی ندارند و هنوز دانشجویان با سیستم قدیمی گذشته فارغ التحصیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخی دانشجویان نیز قصد ایجاد شرکت دانش بنیان دارند، اما اصلا با قوانین آن آشنایی ندارند، افزود: باید به دانشجویان آموزش داده شود تا به روز شوند و بتوان از خلاقیت آنها برای کمک به صنعت استفاده کرد.

شرکت‌های دانش بنیان بیمه شوند

در ادامه با پرداختن به موضوع یکی از پنل‌های روز همایش با عنوان "مسائل بیمه و تخفیفات شرکت‌های دانش بنیان" نماینده بیمه آسیا گفت: بیمه، محور توسعه به حساب می‌آید، اما متاسفانه در کشور ما بحث بیمه در حاشیه قرار گرفته در صورتی که در بازارهای مالی بیمه رتبه اول را در پشتیبانی از صنایع دارد.

وی افزود: هر شرکتی مسئولیتی مدنی در قبال جامعه دارد که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از امروز بیمه شوند و عدم جراتی که ناشی از ترس از بین رفتن سرمایه‌شان وجود دارد برطرف شود.

هم‌چنین فاتحی، دبیر همایش نیز گفت: برنامه‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای خوب و جدیدی در خصوص بیمه با همکاری شبکه پژوهش و فناوری و بیمه آسیا برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پوشش ریسک‌های آنها رخ داده که در روز همایش بیان خواهد شد.

وی با اشاره به شبکه پژوهش و فناوری استان، اضافه کرد: این شبکه به عنوان موسسه پژوهشی غیردولتی فعالیت‌های مثبتی را انجام داده که در نهایت باعث پیشرفت استان و کشور خواهد شد.

فاتحی تصریح کرد: عنوان پنل‌های این همایش به ترتیب با عنوان‌های نقش و جایگاه دانشگاه، صنعت و پژوهشگران در توسعه شرکت‌های دانش بنیان، بررسی وضعیت موجود و ارایه راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف شرکت‌های دانش بنیان و بسترسازی و اعتمادسازی جهت برون سپاری فعالیت‌های تحقیق و توسعه به شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، هفتمین همایش پژوهش و فناوری استان اصفهان با عنوان "شرکت‌های دانش بنیان، محور توسعه صنعت" روز سه شنبه ( 28 بهمن ماه) در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار خواهد شد.