نقش مراکز پیش دبستانی در رشد همه جانبه کودکان
برنامه آموزش و پرورش در دوران پیش از دبستان :
اهداف کلی :
اهداف مربوط به رشد عاطفی اجتماعی :
اهداف مربوط به رشد جسمی – حرکتی :
اهداف مربوط به رشد زبان :
اهداف مربوط به رشد شناختی :
اهداف مربوط به رشد خلاقیت :
اهداف مربوط به نیازهای دینی و اخلاقی :
چشم اندازی به آینده :
فصل دوم
روشهای آموزش
پیش دبستانی
مقدمه
نقش آموزش پیش دبستانی:
تعلیم و تربیت کودکان ( نظری )-برنامه ها و تجهیزات مراکز پیش دبستانی:
مربی پیش دبستانی باید ویژگیهای خاصی داشته باشد:
برنامه ها و تجهیزات مراکز پیش دبستانی:
اساسنامه دوره پیش دبستانی مصوبه ششصدو نودو نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 28/7/1382
در برنامه ها و فعالیت های دوره پیش دبستانی اصول زیر مورد توجه قرار می گیرد:
فصل سوم
تعلیم و تربیت و دنیای
ناشناخته دینی کودکان
چکیده
مقدمه
روانشناسی دینی مخاطبان
مراحل رشد تفکر دینی در کودکان و نوجوانان
برای آشنایی اجمالی با این مراحل، بهاختصار به هریک اشاره میشود:
درک کودکان از مفاهیم دینی
پژوهشها نشان داده است که تحول مفهوم مرگ در کودکان، از سه مرحله میگذرد:
دو دورة کلی در تعلیم و تربیت دینی کودکان
وظایف اساسی در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان
فصل چهارم
تعلیم و تربیت کودکان ( نظری )-برنامه ها و تجهیزات مراکز پیش دبستانی
مقدمه
مربی پیش دبستانی باید ویژگیهای خاصی داشته باشد ( این مرحله مهمتر از سایر مقاطع است )
این ویژگیها عبارتند از :
برنامه ها و تجهیزات مراکز پیش دبستانی
روش آموزش پیش دبستانی
نقش آموزش پیش دبستانی
دعوت از والدین در دوره پیش دبستانی ، به دو صورت است :
اهمیت آموزش و پرورش پیشدبستانی
نظرات اندیشمندان و مربیان تربیتی
ضرورت آموزش و پرورش پیشدبستانی
نتیجهگیری
منابع