با تغییرات جهانی آب و هوا، محققان به دنبال جایگزین مناسبی برای سوخت‌های نفتی هستند. مواد آلی یکی از این منابع جایگزین محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، مواد آلی مانند ذرت و سویا حاوی عصاره روغن هستند که می‌توانند به اتانول و یا بیودیزل تبدیل شوند. این مواد آلی و بسیاری از مواد آلی دیگر پایدارتر از نفت هستند، بدین معنی که دوباره در طبیعت تولید می‌شوند و تاثیر منفی کمتری بر اکوسیستم باقی می‌گذارند.

سوخت‌های زیستی به یک شکل تولید نمی‌شوند. تروی رانگ، مدیر طرح انرژی زیستی ویسکانسین توضیح داد که هر منبع دارای جوانب مثبت و منفی است. برخی سوخت‌های ‌زیستی که مزایای بلند مدت‌تری دارند، ممکن است هزینه بیشتری دربرداشته باشند و برخی دیگر پتانسیل لازم برای تامین انرژی مورد نیاز را ندارند، اما ترکیبی از این منابع قدرت پایدار بسیار زیادی می‌توانند داشته باشند.

برخی مشکلات مانند تامین منابع زمینی، هزینه‌های بالای پردازش و فناوری از موانع تجاری سازی این منابع سوختی است.

این 10 منبع انرژی شامل سلولز، روغن جلبک، سویا، نیشکر، کلزا، متان، گیاه کاملیا ، چربی حیوانات و ضایعات کاغذ، پتانسیل لازم برای تولید انرژی سوختی مورد نیاز را دارند و هنگامی که ترکیبی از این منابع به کار رود، برای مدت طولانی‌تری انرژی مورد نیاز تامین خواهد شد.