پروژه آماده درس شیوه ارائه مطلب با موضوع انیمیشن

 در مورد پویانمایی

پویـا نـمایی
گزارش کتبی درس شیوه ارائه مطلب

فهرست مطالب

چکیده    1
فصل اول:مفهوم انیمیشن    2
1-1: تعریف انیمیشن    2
1-2: تاریخچه انیمیشن    2
1-3: انیمیشن متولد می‌شود    4
1-4: انیمیشن در ایران    5
1-5: انیمیشن پس از انقلاب    6
1-6: انیمیشن، زمان لازم برای بیان اندیشه‌ها    7
فصل دوم: روش های ساخت انیمیشن    8
2-1: بخش اول    8
2-1-1: انیمیشن روی طلق    8
2-1-2: انیمیشن روی کاغذ    8
2-1-3: انیمیشن بدون دوربین    9
2-1-4: کات اوت یا انیمیشن با بریده مقوا    10
2-1-5:  انیمیشن سه بعدی    10
2-1-6:  انیمیشن با عکس    11
2-1-7:  پیکسیلیشن یا زنده نمایی    11
2-1-8:  پین اسکرین    11
2-1-9:  انیمیشن زیر دوربین    12
2-1-10:  روتوسکپی    13
2-1-11:  داینامیشن    13
2-1-12: دیاگرام انیمیشن    14
2-1-13: انیمیشن کامپیوتری    14
2-1-14: کپچر موشن    14
2-2: بخش دوم    14
2-2-1: انیمیشن‌های سنتی    17
2-2-2: ساختار های تمام انیمیشن    18
2-2-3: ساختارهای انیمیشن محدود    19
2-2-4: روش روتوسکوپ    20
2-2-5: ترکیب انیمیشن و فیلم زنده    21
فصل سوم:    23
3-1: سبک ایست –حرکتی    23
3-1-1: تاریخچه    23
3-1-2: شیوه کار در روش ایست – حرکتی    26
3-1-3: خودتان انیمیشن ایست-حرکتی بسازید    27
3-2: بررسی انیمیشن عروس مرده    30
فصل چهارم:    31
4-1: سبک ژاپنی انیمه    31
4-1-1: تاریخچه    31
4-1-2: حکایت یک اسم    32
4-1-3: خصوصیات بصری انیمه ها    33
4-2: مهم‌ترین ویژگی‌های فنی    33
4-2-1:  تناسب‌های بدنی در طراحی کاراکتر    33
4-2-2:  چشم‌ها    34
4-2-3:  خطوط حرکتی و سرعت    35
4-2-4:  کاهش تعداد فریم‌ها    36
4-2-5: حرکات محدود    36
4-2-6:  زوایای دوربین    37
4-3: روش های ساخت یک انیمه    37
4-4: انیمه در دنیای امروز    38
4-5: بررسی سریال یادداشت مرگ    39
منابع و ماخذ:    41


فهرست اشکال

فصل اول:
شکل1-1-نمونه انیمیشن 1    4
شکل 1-2 انیمیشن در سینما    5
شکل 1- 3 گسترش ارتباطات و IT درانیمیشن    7
فصل دوم: 
شکل 2-1 انیمیشن روی طلق    8
شکل 2-2 انیمیشن روی کاغذ    9
شکل 2-3 انیمیشن بدون دوربین    9
شکل 2-4 انیمیشن با بریده مقوا    10
شکل 2-5 انیمیشن سه بعدی    11
شکل 2-6 پین اسکرین    12
شکل 2-7 انیمیشن زیر دوربین    12
شکل 2-8 روتوسکپی    13
شکل 2-9 داینامیشن    13
شکل 2-10 انیمیشن کامپیوتری    14
شکل 2-11 طرح‌های موجود روی ظرف کشف شده در شهر سوخته ایران مربوط به پنج هزار سال پیش    15
شکل 2-12 نمونه‌ای از دستگاه زوئتروپ    16
شکل 2-13 فریمی از انیمیشن ساخته شده توسط امیل کوهل    16
شکل 2-14 نمونه فریم‌های کلیدی که بعدها توسط فریم‌های میانی پر می‌شوند    17
شکل 2-15 صحنه‌ای از انیمیشن سفیدبرفی و هفت کوتوله‌    18
شکل 2-16 ‌صحنه‌ای از انیمیشن شیرشاه    19
شکل 2-17 انیمیشن فوتبالیست‌ها19 شکل 2-18 سریال انیمیشنی یادداشت مرگ    19
شکل 2-19روش روتوسکوپی    20
شکل 2-20 صحنه‌ای از انیمیشن A Scanner Darkly    20
شکل 2-21 صحنه‌ای از فیلم مری پاپینز    21
شکل 2-22 صحنه‌ای از فیلم Space Jam    22
فصل سوم: 
شکل 3-1 صحنه‌ای از انیمیشن The Humpty Dumpty Circus    24
شکل 3-2 صحنه‌ای از مجموعه انیمیشن‌های Shaun The Sheep ساخته شرکت آرماند    25
شکل 3-3 صحنه‌ای از انیمیشن کابوس پیش از کریسمس به کارگردانی هنری سلیک    26
شکل 3-4 - نمونه‌ای از استوری بوردها    27
شکل 3-5   نمونه اسباب‌بازی با مفاصل متحرک    28
شکل 3-6  جایگذاری دوربین‌ها و نورپردازی    29
شکل 3-7  نمونه نرم‌افزاری‌های ویرایشگر ویدیویی    29
فصل چهارم: 
شکل 4-1 نمایی از نخستین انیمه تاریخ ژاپن    32
شکل 4-2 تناسب اعضای بدن سبک کاراکتر انیمه    33
شکل 4-3  صحنه‌ای از انیمیشن  Animatrix:  World Record    34
شکل 4-5  صحنه‌ای از انیمیشن فوتبالیست‌ها    35
شکل 4-6 صحنه‌ای از انیمیشن شهر اشباح    36
شکل 4-7 صحنه‌ای از انیمیشن  Animatrix:  A Detective story    37
شکل4-9 صحنه‌ای از بازی  Final Fantasy    38
شکل 4-10 کاراکترهای انیمه شده هری پاتر    38
شکل 4-11 صحنه‌ای از انیمه داخل فیلم «بیل را بکش»    39

دانلود - 2500 تومان